International meeting – Medieval Thought

We cordially invite you to attend the Online International Meeting on

Teorie musicali e insegnamento nella tradizione antica e medievale

Pisa, September 16-17, 2021

Zoom – link:  https://unipd.zoom.us/j/87950492965?pwd=c3h4MlRvWWNTT3BrMHFqZnkzZ2hOdz09

SPEAKERS:

Carmela Baffioni (Università degli Studi di Napoli L’Orientale / Institute of Ismaili Studies, London), Giovanni Catapano (Università di Padova), Paola Dessì (Università di Padova), Stefan Hagel (Austrian Academy of Sciences, Wien), Cecilia Martini (Università di Padova), Angelo Meriani (Università di Salerno), Cecilia Panti (Università di Roma TorVergata),  Francesco Pelosi (Università di Pisa), Federico Petrucci (Università di Torino), Donatella Restani (Università di Bologna), Mauro Tulli (Università di Pisa)Robert Wallace (Northwestern University Evanston IL).

CHAIRS:

Bruno Centrone (Università di Pisa), Tiziano Dorandi (Centre Jean Pépin CNRS, Paris),  Franco Ferrari (Università di Pavia), Gianfranco Fioravanti (Università di Pisa), Stefano Perfetti (Università di Pisa), Maria Michela Sassi (Università di Pisa), Marco Zambon (Università di Padova).

Discussants (PhD Students):

Enrica Bastianini (Università di Viterbo), Flavio Bevacqua (Università di Padova), Amalia Cerrito (Università di Pisa), Giovanni Gambi (Università di Padova), Giuseppe Nastasi (Università di Pisa), Emiliano Paparazzo (Università di Pisa), Giorgio Peloso Zantaforni (Università di Padova), Marianna Zarantonello (Università di Padova)

admin